3de dag (19/10/2010)

Vandaag heb ik samen met roderick een groepje leerlingen begeleid die problemen hadden met wiskunde en biologie. Het grootste probleem bij wiskunde was dat de leerlingen niet meer weten hoe ze de oefening in de les hebben gemaakt. Na een beetje zoeken samen met de leerling zijn we tot de juiste oplossing gekomen. We hebben de leerlingen een klein beetje extra werk gegeven voor tijdens de les wiskunde. Ze moeten vanaf nu altijd bij elke oefening opschrijven hoe ze hebben gedaan. dan kunnen ze de memo's die ze zelf gemaakt hebben gebruiken tijdens hun huiswerk. Het biologie huiswerk was meer opzoekwerk dus hebben we dit in het OLC gemaakt bij de computers.

Met dat we elke week andere leerlingen hebben is het een beetje moeilijk om dezelfde leerlingen op te volgen, maar we hebben toch een kleine kennismakingsfiche opgesteld. Moesten we dan per toeval volgende keer toch dezelfde leerlingen moeten begeleiden dat we toch weten wat de sterkere en zwakkere vakken zijn. Als de leerlingen zelf niet weten welke hun beste of slechtste vakken zijn, hebben we zelf eens in de agenda van de leerling gekeken.

D. Quinni (2A Grieks):

+ Engels
-  Biologie

D. Sarah  (2C Moderne):

+  Engels
-  Wiskunde

D. Celine (2A grieks):

+  Biologie
-  Wiskunde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten